Saturday, August 8, 2009

Mari anak-anak



Pertama kali melihat video ini, dia terfikirkan sesuatu. Dia membayangkan jika salah seorang anak-anak comel yang menangis itu adalah anak-anaknya.

Sejujurnya dia berasa teramat sayu... walau apapun sebab tangisan mereka itu... sebagai ibu tentunya dia amat terharu... namun dia menjadi lebih sayu apabila mengenangkan betapa besarnya kesalahannya sebagai seorang ibu jika tidak dapat membimbing mereka ke jalan menuju Syurga...
“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan RasulNya dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya mengkhianati amanah itu).” (Surah Al Anfal: 27)

Betapa dia insaf... Dia merasakan dia masih tidak menjadi seorang ibu yang terbaik untuk mereka... tapi dia memang sayangkan mereka... Sungguh...! Demi mereka dia akan terus berusaha... "Mari anak-anak mama, kita pegang tangan bersama-sama... Kita ikut jalan yang lurus itu!"


"Wahai orang-orang yang beriman! Peliharakanlah dirimu dan keluargamu dari azab api neraka, yang bahan bakarnya adalah terdiri daripada manusia dan batu, penjaga-penjaganya adalah malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak menderhakai ALLAH terhadap apa yang diperintahkanNya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (Surah At-Tahrim: 6)


No comments: