Saturday, August 8, 2009

Ibu Sumayyah

Saya boleh buat tidak kisah tapi entah kenapa... saya berasa tetap mahu ambil kisah... kerana saya lemas dengan suasana persekitaran ketika ini... kerosakan jiwa berlaku di sana sini... Mungkinkah saya boleh berdiam diri...? Hati kecil saya tetap berkata tidak mungkin. Saya perlu berbuat sesuatu. Maka, inilah jihadku yang teramat kecil... Moga diterima Allah s.w.t.
"Wahai orang-orang yang beriman! Peliharakanlah dirimu dan keluargamu dari azab api neraka, yang bahan bakarnya adalah terdiri daripada manusia dan batu, penjaga-penjaganya adalah malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak menderhakai ALLAH terhadap apa yang diperintahkanNya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (Surah At-Tahrim: 6)

Ibu-ibu rakan mayaku... apa pula misi kalian?

Alangkah cemerlangnya hidupmu idolaku Ibu Sumayyah...





Dalam diri selembut sutra
Kau memiliki iman yang teguh
Kau nyalakan obor agama diri-mu bak lentra
dibelengu jahiliah kau tempuh dengan berani
Walau pun jasad-mu milik tuan
Tetapi hati-mu milik Tuhan

Padang pasir menjadi saksi ketabahan keluarga itu
Tika suami dan anak dibaring mengadap mentari
Disuruh memilih iman atau kekufuran
Samar jahiliah atau sinaran akidah

Sabarlah keluarga Yasir
Bagi-mu syurga disana
Dan kau pun tega memilih syurga
Walau terpaksa mengorban nyawa
Lalu tombak yang tajam menikam
Jasad-mu yang tiada bermaya
Namun iman didada-mu sedikit tidak berubah

Darah-Mu menjadi sumbu pelita iman
Sumaiyah kaulah lambang wanita solehah
Tangan yang disangka lembut menghayun buaian
Mengoncang dunia mencipta sejarah

Sumaiyah kau dibunuh didunia sementara
Untuk hidup disyurga yang selama-lamanya
Kaulah wanita terbaik
Sebaik manusia
Nama-mu tetap menjadi sejarah

Lagu : Putra Aiman
Hijjaz Records Sdn.Bhd.
Lirik : Fahrul Mohd. Joui
Hijjaz Record Sdn.Bhd

No comments: