Monday, October 26, 2009

Gejala sosial, bagaimana nak atasi?

REMPIT

Dalam kes terbaru, seorang eksekutif lelaki berusia 24 tahun yang bertugas di KLCC menjadi mangsa apabila mangsa dipukul sebelum disamun sekumpulan lima Mat Rempit yang membelasah mangsa beramai-ramai.

Mangsa berkata, dalam kejadian jam 8 pagi Jumaat lalu, dia sedang berjalan ke tempat kerja melalui Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Pasar Seni, di sini.

Dia yang enggan namanya didedahkan berkata, suspek berusia 20-an dan menunggang motosikal menahannya dan bertanyakan sesuatu.

“Seorang daripada kumpulan lelaki terbabit muncul dari belakang sebelum mencekik leher saya,” katanya.

Menurutnya, suspek turut memukul dan menampar mukanya beberapa kali.

“Suspek merampas dompet duit dan telefon bimbit saya yang berjumlah lebih RM1,000 sebelum lari diri,” katanya yang membuat laporan polis selepas kejadian.

Sumber: Harian Metro, 27 Okt 2009.

Hmm... sekarang ni tak berapa ramai yang rajin nak conduct program2 untuk budak2 ni... yang nak buat masalahnya banyak! Mungkin boleh buat aktiviti gotong-royong bersih rumah warga emas ke, rumah anak yatim ke, rumah orang susah ke instead of program-program yang lebih bercorak hiburan dan suka-suka. Ataupun boleh je buat program untuk diorang menguji skill di litar ke... sama-sama kita fikir-fikirkan.

No comments: