Monday, February 22, 2010

Kenapa saya peduli?

Kebelakangan ni, heboh lagi terpampang di tv dan surat khabar tentang kisah-kisah buang anak. Yang paling melampau... bayi yang dibuang di dalam tong sampah dan dibakar! Allah... :(

Walaupun saya akui saya seorang yang agak tegas dalam mendidik anak, jiwa saya sebenarnya sangat mudah cair dengan anak-anak. Melihat wajah bayi-bayi yang dianiaya dengan begitu kejam membuatkan saya berfikir panjang. Apakah yang dapat saya sendiri lakukan dalam membantu menangani masalah sosial begini? Alhamdulillah dalam pencarian saya, saya telah terjumpa dengan blog Raudhatus Sakinah yang secara proaktif menyumbangkan tenaga dalam kempen mereka yang saya rasakan satu saluran yang sesuai dalam membantu menangani gejala tidak sihat ni.

Semoga gejala tidak sihat ini akan dapat dihapuskan terus dari bumi Malaysia yang tercinta ni... Amin...

No comments: